Friday, 21 April 2017

MENGAPA SALAHUDIN AYOB 'MALU' UNTUK GESA SPRM SIASAT JUGA AZMIN ?


semalam salahudin ayob ada  keluarkan kenyataan.

beliau menyebut SPRM juga harus membuka/menyiasat mb johor di atas isu salahguna kuasa/rasuah bekas exco latif bandi.

kata salahudin ayob, latif bandi tak mungkin bertindak berseorangan.

kenyataan ini dikeluarkan semalam.

manakala kelmarin pula , SPRM dan ke semua barisan jemaah exco negeri johor dah berjumpa untuk melakukan lafaz ikrar bebas rasuah ( IBR ) .

memahami konteks dan perbezaan 2 cerita.

di johor, latif bandi disabit tuduhan.
di selangor, ketua pemuda ampang di sabit tuduhan.

di johor, SPRM sudah melakukan siasatan dan pendakwaan ke atas latif bandi akan dilakukan hari ini. ( SPRM tiada sebutpun mengenai nama mb johor )

di selangor, ketua pemuda ampang telah disabitkan kesalahan AMLA. bukan setakat itu, beliau sewaktu dalam siasatan telah dilaporkan mengemukan bukti palsu.

di johor, latif bandi umum dah letak jawatan exco.
di selangor, ketua pemuda pkr buat tak tau je pasal jawatan.

di johor, menteri besar menyerahkan semuanya kepada SPRM untuk melakukan siasatan.

di selangor, azmin ali kata tak perlu diletakkan kesalahan kepada ketua pemuda ampang.


selepas isu rasuah melibatkan pemimpin politik berlaku di johor dan selangor apakah tindakan responsif yang rasmi daripada 2 kerajaan negeri ini ?

kerajaan negeri johor menjemput SPRM untuk melafaz ikrar bebas rasuah.

di selangor... krik krik krik.

salahudin ayob yang menggesa SPRM menyiasat mb johor juga sepatutnya lebih transperan untuk mendesak SPRM menyiasat juga penglibatan zuraidah atau azmin ali.


zaman sekarang public sudah terbuka. politik senget sebelah dah takdak.

SPRM dalam kenyataannya semalam juga telah mengemukakan beberapa cadangan MANDATORI kepada kerajaan negeri johor dalam merubah skop dan teknikal tatacara prosedur tanah bumiputera.

azmin ali sewajarnya juga bertemu SPRM untuk merubah kaedah untuk mengelakkan lagi isu 'KEKAYAAN' ketua pemuda ampang berulang .

salahudin ayob jangan buat lupa mengenai pendedahan khalid ibrahim tentang azmin mengenai kecurigaan pembelian SPLASH..

DEIG ?
SPLASH ?

besar tu salahudin ayob. 




1 comment:

  1. inilah contoh keadilan berpilih dalam perjuangan ahli politi skrg..kesalahan sama tapi hukuman lain2 pada mereka..kalau ahli mereka rasuah mereka diam tapi klu musuh rasuah sampai dalam selimut mereka korek..mmg standard politician kat malaysia mcm ni..

    ReplyDelete

KOMEN JANGAN HINA AGAMA DAN PERKARA SENSITIF. AKU TAK TANGGUNGJAWAP KALAU KORANG KENA.